Särskilt om övernattning på scoutgården

Kalmar brandkår har särskilda riktlinjer för tillfällig övernattning i lokaler, och bl.a. gränser för antalet sovande. Scoutgården uppfyller minimikraven i riktlinjerna, och brandkåren har efter inspektion dessutom accepterat ett större antal sovande i den s.k. stora salen.

Total kapacitet för förläggning: 43 sovande  (34 i stora salen, 9 gamla huset).*

Du som övernattar ska göra anmälan om övernattning till brandkåren senast 2 arbetsdagar i förväg. Använd gärna vår förberedda blankett som scannas och mailas till: raddning@kalmar.se

Du kan också använda brandkårens e-tjänst, men glöm då inte att ange att kapaciteten är större än enligt standard om det ska sova fler än 9 i stora salen.

Brandkårens PM om tillfällig övernattning innehåller riktlinjer för ordningen under övernattningen (punkterna 9-13), som du som övernattar godkänner genom att skriva under blanketten ovan.

Inför övernattning ska funktionsprov göras av samtliga brandvarnare där övernattning ska ske samt även kontroll av att brandsläckare finns på det våningsplan där övernattning ska ske.