Kåren sponsrar sina ledare

Kåren betalar normalt sina ledares anmälningsavgifter till läger och arrangemang om ledarnas medverkan behövs för scouternas deltagande. Även andra anmälningsavgifter för ledare kan ibland bekostas av kåren.

Kostnad för ledarutbildningar betalas normalt av kåren.

Dessutom betalar ledare och andra vuxna i kåren en reducerad medlemsavgift.

Ledare och aktiva funktionärer kan under ett kalenderår hyra scoutgården en gång för 50% av gällande hyresavgift.

Vill man hyra fler tillfällen under kalenderåret gäller samma som för övriga medlemmar dvs 10% reduktion av hyresavgiften. För barn-/födelsedagskalas på söndagar gäller samma hyreskostnad för alla hyresgäster dvs 500:-.

Ledare och aktiva funktionärer kan hyra gården för en symbolisk hyra om gården inte är uthyrd. En dylik bokning kan göras tidigast en vecka innan den ska vara och den hävs om vi får in en betalande bokning med kort varsel.

Ledare och aktiva funktionärer kan även att låna kanoter, kajaker och viss annan utrustning för privat ändamål förutsatt att det inte inkräktar på scoutverksamheten. Mer info om detta finns i kårens Policy avseende aktiva ledare och funktionärer.