scouterna-logo

Vad kostar det?

Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift.

– Medlemsavgiften i vår kår är 405 kr per termin.

– För ledare är avgiften 305 kr per termin.

– För familjescouting är avgiften 100 kr per termin/vuxen och 55 kr per termin/barn under 2021, och 100 kr per termin/alla fr.o.m. 2022. Både barn och deltagande vuxna ska vara medlemmar.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor. I avgiften ingår också ett försäkringsskydd.

Utrustning

Friluftsliv behöver inte vara dyrt! Med regnkläder och en varm tröja är man redo för det mesta. Det mesta i utrustningsväg går dessutom att använda länge.

Kåren har ett litet antal ryggsäckar och liggunderlag att låna ut.

Fritidsbanken har ett stort utbud av friluftsutrustning att låna.

Bidrag

Från Scouternas stödfond kan scouter som behöver stöd söka bidrag för att t.ex. betala medlemsavgift, avgiften för arrangemang eller utrustning.