Nyhetsbrev september 2022 Tallhagens scoutkår

19 september, 2022 av Håkan Fornander

Hej och välkomna till en ny scouttermin! Här kommer lite information från oss i styrelsen.

Lördagen den 8 oktober från kl 14 – ca kl 16 inbjuds alla scouter med familjer samt övriga medlemmar och funktionärer till invigningen av vår återuppbyggda scoutstuga på Horsö. Vår utflyktsstuga brann ner till grunden i maj 2020 men är nu uppbyggd igen, något vi är mycket stolta över. Medtag egen kåsa (kåren bjuder på fika) och ett glatt humör. Mer information kommer.

Pantamera kanske ni hört talas om, och numera kan ni panta och skänka panten till Tallhagens scoutkår om ni t.ex. pantar i återvinningsstationen vid flyget.

Glöm inte att se över era uppgifter i medlemsregistret scoutnet.se och uppdatera vid behov.

Om det är någon av er som får detta nyhetsbrev som skulle vilja engagera sig som ledare eller om ni känner till någon som vill engagera sig, så tveka inte, hör av er till styrelsen@tallhagen.com eller ledare@tallhagen.com så vi kan erbjuda scouting till fler!

I höst har vi följande avdelningar och ledare:
Familjescouting som har möte en söndag i månaden. Anna Jönsson, AnnSofie Larsson och Gustav Bern är ledare.
Spårare som har möten på onsdagar. Anna Jönsson, Angelica Severin och Gustav Bern är ledare.
Upptäckare som har möten torsdagar jämna veckor. Marthin Freij, William Garli, Jens Andersson och Marie Mirus är ledare. Anton Hammarfors, Nils Lundgren och Ludvig Cullin Lindgren är ledarassistenter.
Äventyrare som har möten torsdagar ojämna veckor. Olof Bjerstedt-Blom och Peter Wahlin är ledare.
Utmanare som har möten på måndagar. Damien Gradskov är ledare.
Ledarna nås via den gemensamma mailadressen ledare@tallhagen.com

Hoppas vi ses på Horsö lördagen den 8 oktober!
Har du frågor eller funderingar, hör av dig till styrelsen, styrelsen@tallhagen.com