Nyhetsbrev november 2022 Tallhagens scoutkår

27 november, 2022 av Håkan Fornander

Tack alla som kom och gjorde invigningen av Horsöstugan till en så lyckad dag! På kårens facebook, som ni hittar länken till på vår webbsida https://tallhagen.scout.se/ hittar ni bilder från invigningen. Vår webbsida har för övrigt uppdaterats, säg gärna till om det är något ni saknar.

Torsdagen den 15 december med start kl 18 är det avslutning för alla avdelningar med den traditionella tårttävlingen, information till scouterna kommer via ledarna. Föräldrar och andra intresserade bjuds in kl 19 till ledarrummet på fika och information om kåren och scouting. Kanske kan vi intressera några fler vuxna att vara med oss i verksamheten? Det blir även ett bildspel från årets scoutaktiviteter i kåren.

På ledarrummet har vi numera en klädstång där alla som vill kan hänga urvuxna scoutskjortor och andra friluftskläder till försäljning. Du hänger dit ditt plagg märkt med en lapp där priset framgår och du anger namn och ett mobilnummer för betalning via swish. Kåren upplåter klädstången och försäljningen sköts mellan köpare och säljare. Ledarrummet är alltid låst när det inte är avdelningsmöten. Det kommer även att finnas kårhalsdukar, söljor och t-shirts till försäljning på klädstången.

Diskussion om läger till sommaren har påbörjats men inget beslut är taget om var och när, men det hindrar inte att vi tipsar om att önska scoutläger i julklapp.

Frågor eller funderingar?,

hör av er till styrelsen, styrelsen@tallhagen.com